Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J77a37n 36R32á91ž

18. 7. 2023 12:10

Technologický vývoj, a to nejenom u dopravních prostředků, jde přímo děsivou rychlostí dopředu. A s větším zapojením AI do výzkumu se vše mocně urychlí a v tom nemůžeme s Asií, ani s USA držet krok.. Pro tak nicotné státečky s tak malou vědeckou potencí, díky omezeným finančním i lidským zdrojům jako je ČR, je lépe vyčkávat. Indie a Čína jsou na špici v oblasti nejenom technologických inovací, ale dnes i v základního výzkumu, že nemá cenu se tlačit líbivě dopředu s vývojem např. vodíkových autobusů jen proto, aby si nějaký Pirát honil svoje ego.

U nás může parta nadšenců na něco inovativního přijít, ale dotáhnout dobrou myšlenku do konce, na to nemáme finanční prostředky, ani vědecké kapacity.

0 0
možnosti
LV

Všechno první je vždy drahé. V roce 1988, když trochu povolilo embargo a do Tábora Míru se mohly začít vyvážet relativně moderní technologie, stálo PC s procesorem Intel 286, 600 kB operační paměti a 10 MB harddiskem cca 160 tisíc tehdejších korun československých, tedy zhruba tolik, jako dvě nové Škody Favorit. Kolik stojí písíčko dnes, o tom není třeba hovořit.

Podle mě vodík budoucnost má, protože spolu s nastupující baterkizací individuální osobní dopravy dojde k tomu, že lehké ropné frakce najednou nebudou mít využití. Prostě benzín, na rozdíl od nafty, nebude třeba. A co s tím? Štěpení krátkých řetězců jednodušších uhlovodíků na uhlík a vodík se přímo nabízí. Technologie i logistika komerční výroby vodíku je funkční už desítky let, při zapojení OZE se zlepší i jejich ekonomika. Benzín se nebude vylívat do kanálu, to je jasné.

Ano, benzín jistě bude možné dál zpracovávat třeba na plasty. Ale to jsou také další náklady navíc. Kromě toho plasty už jsou také v hledáčku ekologů - viz papírová brčka nebo uchošťoury.

Takže budoucnost vodíku, resp. palivových článků, nevidím nijak černě. Ostatně nejsem sám, tře ba Tyoyta nebo Hyundai vyrábějí sériově modely s pohonem na vodík, resp. vodíkové palivové články.

A to nemluvím o palivových článcích na uhlovodíky, ke kterým mohou být ty vodíkové předstupněm.

1 0
možnosti
Foto

Vodíkový autobus jezdil pokusně v Neratovicích, viz

http://www.nebakov.cz/texty/pe07_2017.pdf str.2.

0 0
možnosti
  • Počet článků 403
  • Celková karma 27,06
  • Průměrná čtenost 1476x
Je mi 61 let. Dívám se a občas i vidím.

Seznam rubrik