Pohádky už Češi neumějí

Dávno je pryč doba, kdy jsme dokázali natočit „Pyšnou princeznu“ nebo „Tři oříšky pro Popelku“. Sice našim filmařům snahu upřít nelze, nicméně nedaří se a nedaří.

Budoucí (pravděpodobně) vládnoucí koalice, sympatický slepenec pěti stran, což u nás nemá obdoby, představila jakýsi program budoucí vlády. A to je scénář, který by v našich končinách nenašel ke své realizaci režiséra.

Hovořím o filmu, realita je jiná, krutější… tady se totiž nejedná o pohádku, ale vyloženě o sci-fi.

Ale jestliže, vrátím-li se k naší kinematografii, neumíme natočit dneska pohádky, solidní vědeckofantastický film už vůbec ne. Na „Ikarii XB 1“ prostě jako obyčejný divák zapomeňte. Na „Akci Bororo“ nebo třeba film pro děti „Odysseus a hvězdy“ rovněž.

Já jsem si uložil ta vágní prohlášení našich sjednocených „demokratických“ stran, abych na ně nezapomněl. Nejde o to, že by nešla realizovat, jdou – a určitě všechna. Jenomže na úkor mojí peněženky, na úkor mé životní úrovně – a to dlouhodobě. Doživotně, a to platí i pro ty mladší, než jsem já.

Víte co? Já na takové experimenty už prostě nemám čas. Ani chuť. Náladu už vůbec ne.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Pavel Ďuran | sobota 6.11.2021 11:09 | karma článku: 25,95 | přečteno: 735x
  • Další články autora

Pavel Ďuran

Ještě jeden měsíc

7.5.2024 v 17:44 | Karma: 22,10

Pavel Ďuran

Zrušme zákoník práce úplně!

3.5.2024 v 0:43 | Karma: 27,99

Pavel Ďuran

Jsme na tom dobře

19.4.2024 v 1:37 | Karma: 34,10